Noteikti arī tev ir sava Facebook biznesa lapa vai tūliņ, tūliņ plāno tādu izveidot, taču, visticamāk, arī tevi moka jautājums, kā tad izdarīt labāk, ko saslēgt uzstādījumos un kā to visu noformēt, lai savu Facebook biznesa lapu izveidotu tā, lai tā labāk pārdotu un palīdzētu klientu piesaistei.
Vispirms, ja tev vēl nav sava biznesa lapa, apskatīsim īsumā, kā to vari izveidot ar pāris klikšķu palīdzību, ja vēl nekad neesi to darījis. Ja tev jau ir sava biznesa lapa un vēlies to optimizēt pārdošanai, spied šeit, lai nokļūtu pie raksta galvenās daļas.
Kā izveidot savu Facebook biznesa lapu?
- Sāc lapas izveidi
Spied “Izveidot lapu”, apmeklējot saiti facebook.com/pages/create. - Izvēlies lapas tipu
Ja pārstāvi bezpeļņas organizāciju, politisku partiju, interešu grupu vai komūnu, izvēlies “Community or Public Figure”. Uzņēmumiem un zīmoliem visbiežākais piemērotākais tips ir izvēlēties “Business or Brand”, ja Tev ir produkti un pakalpojumi, ko tu vēlies pārdot un sasniegt savus klientus. - Aizpildi nepieciešamo informāciju
Izvēlies nosaukumu lapai, izvēlies kategoriju, aizpildi pārējo informāciju, spied “tālāk” un seko pārējām instrukcijām, augšuplādējot profila attēlu (vai izlaižot šo soli un izdarot to vēlāk) un aizpildot pārējos laukus.
Apsveicu! Tagad esi izveidojis biznesa lapu un aizpildījis ar pamata informāciju, un, sekojot tālākajām instrukcijām, varēsi to vēl uzlabot un uzspodrināt!
7 ieteikumi, kā uzlabot savu Facebook biznesa lapu
Ievērojot šos 7 vienkāršos ieteikumus, iespējams panākt, ka tavu lapu atrod un apmeklē daudz vairāk cilvēku, kā arī tā palīdz piesaistīt klientus un pārdot!
1. Izveido skaidru un labu nosaukumu
Pirmais noteikums, lai tava lapa labi piesaistītu klientus, ir, protams, nosaukums. Rūpīgi padomā, lai tavas lapas nosaukums būtu:
- skaidrs un saprotams,
- precīzi apzīmētu to, ko tu dari.
- iekļautu svarīgus atslēgas vārdus, ja iespējams.
Pastāv uzskats, ka jo īsāks un tiešāks (t.i., lakoniskāks) lapas nosaukums, jo labāk, tādēļ ir pavisam pieņemami savu lapu saukt sava zīmola vārdā, kā parasti to dara. Taču šeit uzvar zīmoli, kuri jau savā nosaukumā veiksmīgi norāda uz savu nodarbošanos, piemēram, Printful vai Shopify liek skaidri noprast jau no pirmā acu uzmetiena, ko no šiem zīmoliem gaidīt.
Taču daudzi zīmoli paši par sevi neko daudz nepasaka, tāpēc laba prakse ir ielikt svarīgus atslēgas vārdus jau pašā nosaukumā. Arī Facebook platformā cilvēki meklē atbildes uz sev svarīgiem jautājumiem, tāpēc ir svarīgi pacensties, lai tevi labāk atrastu uz konkrētajiem atslēgas vārdiem, kā arī tas var palīdzēt iegūt vairāk Facebook lapas apmeklētājus no Googles.
Būtiski ir atcerēties, ka sabāzt dažādu atslēgas vārdu virknējumu nosaukumā noteikti tev nepalīdzēs, tādēļ parūpējies, lai nosaukums nav pārāk garš un izmanto tikai atbilstošākos vārdus, ja gribi trāpīgi papildināt sava zīmola nosaukumu.
Ja esi individuāls speciālists, tāpat arī lieliski derēs, ja iekļausi nosaukumā savu vārdu un uzvārdu, piemēram, “Jāņa Bērziņa psihoterapijas prakse”.
Kā nomainīt lapas nosaukumu?
Atver savu lapu, spied “Edit Page Info” un atradīsi iespēju nomainīt savu nosaukumu. Facebook tad izskatīs tavu lapas nosaukumu tuvāko 3 dienu laikā un paziņos, kad tas tiks nomainīts. Bieži vien lapas jaunais nosaukums var stāties spēkā jau pēc pāris minūtēm.
2. Iestati pielāgotu lapas saiti
Tikko izveidojot Facebook lapu, tiek automātiski uzģenerēta Facebook lapas saite jeb URL, taču noteikti neatstāj to tā! Lai tevi labāk atrastu, ir vērts parūpēties un nomainīt šo lapas saiti, lai tajā nav nejauši izvēlēti burti un cipari, kas padara to sarežģītu un viegli aizmirstamu.
Piemēram, lapas saite Digital Drive gadījumā ir šāda un tā arī parādās zem lapas nosaukuma kā lietotājvārds @digitaldriveagency:
Šai URL saitei vajadzētu būt maksimāli tuvai lapas nosaukumam, kas palīdzēs nostiprināt zīmola atpazīstamību. Pielāgojot lietotājvārdu un saiti, lai tā būtu skaidra un precīza, iespējams panākt labāku lapas redzamību, kā arī – noteikti piekritīsi – šādi lapa izskatīsies daudz skaistāka un profesionālāka.
3. Parūpējies par atbilstošu profila attēlu un titulbildi
Noteikti parūpējies, lai tavai Facebook lapai būtu glīta, atpazīstama, atbilstoša profila un titula bilde. Ja tev ir logo, tas ir izcili piemērots profila bildei (profile photo), vai, ja tu esi pašnodarbinātais/individuāls speciālists, nekautrējies izmantot attēlu ar sevi!
Titulbilde (cover photo) kalpos kā palīgs, lai saprastu, kas ir tas, ko tu dari. Šeit izcili derēs attēli ar saviem produktiem vai pakalpojumiem. Ja tev ir video, kas parāda tavu darbību – vēl labāk!
Šajā piemērā gan no nosaukuma, gan logo, gan titulbildes ir skaidri saprotams, ko varam sagaidīt no šīs lapas:
Kādi ir ieteicamie izmēri Facebook lapas profila bildei un titulbildei?
Profila attēlam vislabāk derēs foto kvadrāta proporcijās, lai profila foto izskatītos labi arī aplī. Ieteicamais pikseļu izmērs ir 170 x 170 px, taču tā kā Facebook nav īpaši ierobežojumi faila smagumam, vari arī augšuplādēt lielāku attēlu.
Noteikti parūpējies, lai attēli ir labā kvalitātē! Diemžēl visi attēli Facebook tiek kompresēti, kā dēļ kvalitāte tiek zaudēta, taču, ja parūpēsies, lai attēls ir labā izšķirtspējā vismaz savā pusē, būsi izdarījis gana!
Titulbildes ieteicamais izmērs ir 820 px (platums) x 462 px (augstums). Jāņem vērā, ka tas tiek parādīts uz ierīcēm dažādi, un Facebook ik pa laikam maina attēla proporcijas, tāpēc pagaidām ieteicamais izmērs datora ekrāniem ir 820 x 312 px, un mobilajām ierīcēm 640 x 360 px. Tomēr ideālais izmērs, kāds arī uz visām ierīcēm izskatās labi, ir 820 x 462 px.
Kā izveidot pievilcīgu titulbildi bez budžeta?
Ja tev nav resursu, lai nolīgtu dizaineri vai dizainētu pats, nav pamata satraukumam! Izmanto Canva, kas piedāvā bez maksas izveidot skaistus krāšņus Facebook titula attēlus no dizaina sagatavēm – izvēloties to, varēsi arī nestraukties par pareizajām proporcijām, jo Canva par to jau ir parūpējušies.
4. Pievieno kontaktinformāciju
Noteikti papildini savu Facebook lapu ar kontaktinformāciju – ielas adresi, telefonu uzziņām un epasta adresi. Ne tikai tas atver iespējas saziņai un pastiprina uzticību zīmolam – tādā veidā lapai ir lielāka iespēja tikt atrastai, pamatojoties uz, piemēram, lokācijas vietu. Arī Google rezultātos augstāk parādās tie zīmoli, kas ir norādījuši savā Facebook lapā detalizētu kontaktinformāciju.
Ja tev ir mājaslapa, obligāti pievieno to savai uzņēmuma lapai, lai ikvienam lapas apmeklētājam iespējams iepazīties ar tevi vairāk un izrādīt interesi par taviem produktiem/pakalpojumiem tieši šādā veidā!
5. Definē vēlamo darbību
Facebook lapai ļoti svarīga funkcija ir poga uz vēlamo darbību, tā atrodama tieši zem titulbildes un to ir iespējams pielāgot. Tā kā šī ir galvenā darbība, uz kuras gribēs spiest tavi interesenti, parūpējies, lai poga ir precīza, izvēloties kādu no Facebook piedāvātajām pogas iespējām. Lai rediģētu pogu, izvēlies “Edit Button” pie pogas.
Kā redzi, ir iespējami vairāki pogu tipi un to variācijas:
- Book (Rezervēt) – piemērots, lai veiktu rezervāciju pakalpojumam, konsultācijai, viesnīcai utml.
- Contact (Sazināties) – derēs, lai aizvestu uz kontaktformu vai uz reģistrācijas formu vai uzsāktu saziņu turpat Facebook
- Learn More (Uzzināt vairāk) – universāla poga, kas derēs vairums gadījumu, īpaši, ja gribi vest interesentus uz mājaslapu
- Shop (Iepirkties) – ļaus aizvest interesentu uz interneta veikalu
- Use App (Lietot lietotni) – derēs, ja tev ir lietotne, ko vēlies popularizēt
Tālāk pogai vari izvēlēties, uz kurieni tā vedīs, kad uz to klikšķina:
Ja tev ir mājaslapa, ir ieteicams aizvest savus interesentus tur, jo tas atvērs daudz plašākas iespējas noķert mājaslapas apmeklētājus un uzrunāt viņus atkal ar interesējošu piedāvājumu (ja mājaslapā ir uzstādīts Facebook Pixel).
6. Teksti un atslēgas vārdi tajos
Lai tavs profils būtu pabeigts un izskatītos profesionāli, neaizmirsti par atbilstošu atslēgas vārdu ievietošanu arī citos nepieciešamajos tekstos. Parūpējies, lai “Description” sadaļā būtu tieši un trāpīgi teksti (spiežot uz “Edit Page Info” pie lapas):
Kā arī ļoti svarīgi ir sniegt nepieciešamo informāciju “Par mums” (“Story”) sadaļā, kurā iespējams izteikties paplašināti, formatēt tekstu, izceļot svarīgāko, un detalizēti aprakstīt, kas ir tas, ko tu dari un kā tu palīdzi cilvēkiem ar saviem produktiem/pakalpojumiem! Atceries arī šeit dabiski iepīt sevi raksturojošus un aktuālus atslēgas vārdus, kā arī parūpējies, lai pirmajās 3 rindiņās tiktu pateikts pats svarīgākais!
Līdzīgi kā optimizējot lapas un saturu meklētājservisiem (ko sauc par SEO), arī Facebook lapā jārūpējas par stratēģisku atslēgas vārdu ievietošanu. Tas ne tikai palīdz lietotājiem labāk nolasīt, ar ko tieši tu nodarbojies, bet arī veicina apmeklētāju plūsmu no Googles, jo arī meklētājservisi savos rezultātos iekļauj Facebook lapas.
Kā optimizēt saturu atslēgas vārdiem?
- Definē svarīgākos atslēgas vārdus
Sākumā nodefinē 1-6 svarīgākos atslēgas vārdus, kas raksturo tavu darbību un, kurus izmantojot, tavi potenciālie klienti parasti atrod tavus vai tev līdzīgus produktus un pakalpojumus. - Galvenos atslēgas vārdus ievieto būtiskās vietās
Viskonkrētākos, tiešākos atslēgas vārdus, ja iespējams, ievieto savā nosaukumā, URL saitē jeb lietotājvārdā, īsajā aprakstā, kā arī “Story” sadaļas virsrakstā un pirmajās rindiņās. Šajās vietās ir lielāka redzamība, tādēļ tev jāparūpējas, lai tās ir maksimāli pārdomātas. - Izmanto tos gudri
Parūpējies, lai atslēgas vārdu nav par daudz, tie ir tieši, konkrēti un tiek izmantoti konsekventi cauri tavai lapai un arī ierakstiem. Atceries, tiem jābūt atbilstošiem tavam kontekstam, kā arī nepārspīlē ar daudzumu – galvenais, lai itin visur teksts ir viegli lasāms un saprotams.
7. Izmanto personīgo zīmolu, ja vari
Lai gan šis noteikums vairāk attiecas uz pašnodarbinātajiem, konsultantiem, koučiem un speciālistiem, to ir iespējams pielietot arī, pārdodot produktus un citus pakalpojumus, un tas patiesi palīdz pārdošanā!
Pirms izveidojām Digital Drive Facebook biznesa lapu, reklāmas un satura izvietošanas nolūkos izmantojām mūsu galvenā pārdošanas stratēģa Kristiāna personīgā zīmola Facebook biznesa lapu.
Funkcionāli izmantot vienu vai otru nav īpašas atšķirības. Arī Kristian Bay ir Facebook biznesa lapa un saistība ar Digital Drive bija skaidra, tikai ir viena būtiska atšķirība. Kristiāns nekautrējas izmantot savu personīgo tēlu, lai kļūtu par šīs lapas “seju”. Varbūt esi pamanījis, ka arī citi pasaulē atzīti mārketinga un pārdošanas speciālisti tā dara – personīgā zīmola lapas izmanto Ryan Deiss, Todd Brown, Neil Patel un citi. Bieži vien šīs lapas ir populārākas nekā vienkārši zīmolu lapas. Kādēļ tas tā ir?
Galvenais iemesls, kādēļ personīgā zīmola lapas uzvar, ir tāds: šajā zīmolu, patēriņa un drīz arī mākslīgā intelekta pasaulē mēs joprojām visvairāk uzticamies cilvēku viedoklim. Personīgam zīmolam ir krietni lielāka uzticība, jo mēs redzam cilvēka seju, viņa vārdu un uzvārdu un personību – bez slēpšanās aiz logo, spožiem saukļiem un uzņēmumu nosaukumiem. Ir pierādīts, ka personīgiem zīmoliem ir pat 7 reizes lielāka ietekme pārdot (Avots: Entrepreneur).
Jā, tam papildus nāk milzu atbildība, jo skaidrs, ka tieši šis cilvēks pārstāv visas lapā paustās idejas. Tomēr šāda atklātība pārliecina, motivē un gluži vienkārši – piesaista. Ja tu skaidri zini, kādēļ nodarbojies ar savu biznesu, ja tu 100% vari atbildēt par sava produkta/pakalpojuma vērtību (un tā vajadzētu būt) un tu tici savam mērķim, būt savam biznesam par reklāmas seju ir tā vērts. Ja arī taviem piedāvātajiem produktiem/pakalpojumiem tas ir atbilstoši, ir īstais laiks atmest savu kautrību!
Kā izveidot personīgā zīmola lapu?
Neizmanto savu personīgo profilu – tam nav tik daudz rīku un iespēju kā biznesa lapai! Seko instrukcijām, ko jau aprakstījām šajā rakstā, lai izveidotu jaunu lapu un izvēlies “Business or Brand” kategoriju (ja vien neesi politiska persona vai bezpeļņas organizācijas/komūnas vadītājs, joprojām labāk izvēlēties šo).
Taču ir vēl viens maz zināms knifiņš, ko pielietot. Ja tā vēlies darīt, savu personīgo profilu tu vari pārveidot par biznesa lapu. Kas notiks? Visus savus draugus tu iegūsi par lapas tīkotājiem (viņi būs automātiski uzspieduši “like”), un taviem draugiem atnāks paziņojums un iespēja piesekot tavai lapai, lai uzzinātu jaunumus pirmie. Pats labākais, ka tas tiešām ir legāli.
Lai to izdarītu, seko instrukcijām Facebook lapā, apmeklējot facebook.com/pages/create/migrate. Vairāk par to, kas notiks un kā to izdarīt atradīsi Facebook oficiālajos noteikumos.
Nākamais solis. Sasniedz savus īstos, maksājošos klientus 3 vienkāršos soļos.
Ja tu gribi uzzināt, ko vēl darīt, lai piesaistītu savu īsto, maksājošo auditoriju Facebook/Instagram platformās, tad noskaties mūsu bezmaksas videolekciju, spiežot uz šīs saites (digitaldrive.lv/video-ka-sasniegt-klientus-facebook).
- Uzzini 3 lielākās kļūdas, kāpēc tev, iespējams, nesanāk piesaistīt maksājošus klientus caur Facebook/Instagram;
- Apgūsti 3 soļu darbības plānu jeb praktiskus risinājumus, lai uzlabotu savu klientu piesaisti caur Facebook/Instagram;
- Uzzini, kā pasniegt savu produktu/pakalpojumu soctīklos, lai tas uzrunātu tieši tavu klientu un pārdotu;
- Uzzini un sāc pielietot formulu, kas padarīs tavus Facebook/Instagram ierakstus pārliecinošus un efektīvus pārdošanā;
- Uzzini, kāds ir ieteicamais budžets un kādi pamatrīki tev vajadzīgi, lai veiksmīgi reklamētu savus produktus/pakalpojumus Facebook/Instagram platformās.
Bezmaksas lekcijā stāstītais dos vēl svarīgus padomus, kā sasniegt savus īstos klientus Facebook/Instagram platformās un ko darīt, lai beigu beigās veiksmīgi tiem pārdotu.
Ļoti ceru, ka šie ieteikumi noderēja un tev izdosies uzlabot savu Facebook biznesa lapu tā, lai tā būtu glīta, precīza, profesionāla un uzrunātu tieši tavu īsto klientu!
Ja tev vēl ir kādi jautājumi, droši uzdod savu jautājumu, rakstot man uz kate@digitaldrive.lv vai mūsu galvenajam reklāmas izvietošanas speciālistam un stratēģim Kristiānam – kristians@digitaldrive.lv.
Lai tev izdodas!
Ar sveicieniem
Kate no Digital Drive