Kā soli pa solim sagatavot SEO draudzīgus attēlus?

Ja Tev ir sava mājaslapa, kurā Tu piedāvā kādu produktu vai pakalpojumu, Tu zini, cik svarīga ir tās atrodamība. Un kurš gan nevēlētos veicināt apmeklētāju plūsmu uz mājaslapu bez maksas, vai ne? Šo bezmaksas apmeklējumu veicināt palīdz trīs maģiski burti, kas ir svarīgi ikvienam mājaslapas īpašniekam – SEO.

Pēc savas būtības SEO ir mājaslapu un tajā esošā satura pielāgošana meklētājiem – Google, Bing, Yandex utt., lai Tavi potenciālie klienti vieglāk to varētu atrast interneta dzīlēs. Tu gan jau esi dzirdējis, ka mājaslapas SEO rādītājus var palīdzēt uzlabot dažādi tehniskie rādītāji – mājaslapas ielādes ātrums, saites jeb URL struktūra, virsraksti, SSL sertifikāti u.c. –, kā arī kvalitatīvs saturs bloga rakstu formātā.

Taču vai Tu zināji, ka meklētājiem jāpielāgo ne tikai teksta saturs, bet arī attēli? Šajā bloga rakstā es Tev izstāstīšu soli-pa-solim veidus, kā sagatavot savus attēlus SEO draudzīgā veidā, lai Tava mājaslapa varētu ierindoties pēc iespējas augstākās pozīcijās.

Attēla izmēra samazināšana pikseļos

Nereti viens no iemesliem lēnam mājaslapas ielādes ātrumam ir pārāk liels attēla pikseļu izmērs un smagums. Parasti fotobankās atrodamo attēlu platums ir ap 2000 px. Ja vien Tev nav paredzēts ievietot attēlu visa ekrāna platumā, šis izmērs ir nevajadzīgi liels.

Attēla ievietošanai bloga rakstā starp teksta blokiem pilnīgi pietiek ar izmēru 600×400 px. Internetā var atrast vairākus bezmaksas rīkus, meklējot “image resizer”, kur attēlu iespējams samazināt ātri un vienkārši. Viens no praktiskiem bezmaksas rīkiem izmēra samazināšanai pikseļos ir ipiccy.com.

Lūk, kā to paveikt:

1. Dodies uz ipiccy.com, lai augšuplādētu attēlu

Attēlu izmēra samazināšanas rīka skats

2. Izvēlies apstrādei paredzēto attēlu

Izvēlies attēlu izmēra samazināšanai

3. Samazini attēla izmēru

Samazini attēla izmēru

Piešķir attēlam atbilstošu faila nosaukumu, saglabājot to

Kad attēls ir ievietots mājaslapā, Google mazie robotiņi ļoti skaidri atpazīst nosaukumus, ar kuriem esi tos saglabājis savā datorā. Tā kā šie robotiņi vēl nav tik attīstīti, lai nolasītu pašu attēlu, tā nosaukumam ir īpaši liela nozīme, lai pastāstītu, kas tajā ir attēlots.

Lai tie labi pozicionētos meklētāja attēlu sadaļā, padarot atrodamu arī Tavu mājaslapu, piedomā pie nosaukuma, ar kādu saglabā attēlu savā datorā! Te pāris padomi korektam, SEO draudzīgam attēla nosaukumam:

Piemēram: parka-roze-circus.jpg

Piešķir attēlam korektu nosaukumu ar atslēgas vārdiem

Defises starp vārdiem ļaus gudrajiem meklētājprogrammu robotiņiem Tava attēla nosaukumu atpazīt kā trīs atsevišķus vārdus – “parka roze circus”. Savukārt, ja starp vārdiem lietosi apakšsvītras, meklētāji to uztvers kā vienu garu vārdu – “parkarozecircus”.

SEO draudzīga attēla kompresēšana

Samazinot attēla pikseļu izmēru, vajadzētu mazināties arī smagumam, taču ja attēls aizvien ir pārāk smags, to var vēl sakompresēt, padarot vieglāku. Arī tam internetā ir pieejami kaudzēm bezmaksas rīki, bet mēs visbiežāk izmantojam rīku tinypng.com. Kā tad to paveikt?

1. Ievieto rīkā tikko apstrādāto attēlu

Atver attēla sakompresēšanas rīku

2. Attēls automātiski tiek sakompresēts, padarot failu izmērā mazāku, nezaudējot attēla kvalitāti

Attēla izmērs automātiski samazinās, nezaudējot kvalitāti

3. Lejuplādē attēlu un izmanto, kur vien Tev nepieciešams

Lejupielādē attēlu un ievieto savā mājaslapā

SEO draudzīga attēla publicēšana mājaslapā – ALT un Title atribūti

ALT teksts ir pavisam īss apraksts par attēlu. Pēc būtības tie ir paredzēti cilvēkiem ar redzes traucējumiem, jo viņu izmantotās balss programmas nolasa ne tikai pašu teksta saturu, bet arī var paziņot par tajā iekļautajiem vizuālajiem materiāliem. Tāpat šie teksti parāda, kāds attēls lapā bija paredzēts reizēs, kad tas neielādējas.

Šiem tekstiem nav nepieciešams tērēt daudz laika, cenšoties izdomāt ko sarežģītu vai ļoti īpašu – labākais risinājums ir brīvā formā pateikt attēlā notiekošo, izmantojot atslēgvārdus, uz kuriem tiek optimizēts raksts.

Bet, ja ALT teksts netiek uzrakstīts, Tu pilnībā zaudē iespēju attēlam parādīties Google attēlu meklētājā, kā arī netiek izpildīts viens būtisks SEO optimizācijas solis, tāpēc ALT tekstam ir daudz lielāka nozīme nekā attēla Title.

Savukārt Title jeb virsraksta atribūts ir paredzēts lietotājiem, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams uzrakstīt garāku aprakstu par attēlu. Šī informācija parādās, kad Tu peles kursoru novieto uz attēla.

Kur nepieciešams ierakstīt ALT tekstu?

Pēc attēla augšupielādes mājaslapā failu krātuves labajā malā parādīsies aile, kurā var norādīt ALT tekstu. Attēla nosaukums automātiski tiks piešķirts no faila nosaukuma.

Ailes mājaslapā, kur ierakstīt attēla nosaukumu un ALT tekstu

Padomi efektīva ALT teksta izveidei:

Nākamreiz, kad plānosi savā mājaslapā ievietot kādu attēlu, neaizmirsti par šīm svarīgajām darbībām attēla optimizēšanai! Bieži vien mazie uzņēmēji slinkuma vai nezināšanas dēļ izvairās no šiem pāris vienkāršajiem soļiem, tādējādi pazaudējot iespēju gan ierindoties augstākās meklētāja rezultātu pozīcijās, gan parādīties attēlu meklētājā.

Starp citu, vairāki pētījumi liecina, ka bieži vien interneta lietotāji nemaz neskatās globālajos meklējumos, bet gan taisnā ceļā dodas pie attēliem, lai ātrāk atrastu, piemēram, kāroto preci.

Ja Tu šos soļus ievērosi jau pašā mājaslapas izstrādes procesa sākumā, Tev izdosies izvairīties no lielākām galvassāpēm (vai naudas summām, ja nolemsi sadarboties ar profesionālu SEO speciālistu, kam katrs attēls būs jāievieto no jauna) nākotnē!

Ceru, ka Tev šis bloga raksts šķita noderīgs un Tu šo informāciju paturēsi prātā arī turpmāk!

Ar sveicieniem
Kate no Digital Drive.

Visi mūsu bestselling kursi vienuviet - izmanto īpašos piedāvājumus!
JAUNUMS - VISI ĪPAŠIE PIEDĀVĀJUMI VIENUVIET

APGŪSTI PĀRDOŠANU INTERNETĀ UN SOCIĀLAJOS TĪKLOS - SOLI PA SOLIM!

Mēs gribam, lai Tev izdodas – apskati mūsu īpašos piedāvājumus apmācību kursiem un sāc mācīties, kā gudri pārdot internetā!

Dalīties ar šo rakstu:

Lasi tālāk

Mājaslapas

Iekšējais, ārējais un lokālais SEO — kāda ir atšķirība?

Visticamāk, tā Tu esi saskāries ar trim jēdzieniem — iekšējais, ārējais un lokālais SEO. Šajā bloga rakstā ieskicēsim, kas tad SEO vispār pats par sevi ir, kam tas ir paredzēts, kā arī apskatīsim galveno SEO veidu ieguvumus un atšķirības.

Četru cilvēku komanda, kas veido ētisku mārketinga komunikāciju krīzes laikā
Digitālais mārketings

Kā piekopt ētisku mārketingu?

Šajā bloga rakstā mēs esam apkopojuši pāris ieteikumus ētiskam mārketingam, ko var piekopt ikviens zīmols krīzes situācijās.

Mūsu mārketinga noslēpumi Tavā
e-pasta kastītē!

Gribi uzzināt, kāpēc 6 139 darītāji, uzņēmēji un mārketinga entuziasti paliek pierakstījušies mūsu iknedēļas jaunumiem? Atstāj savu e-pastu zemāk un uzzini!

Tavi dati ir drošībā. Mēs Tev nesūtīsim spamu un nepārdosim Tavus datus trešajām pusēm, kā arī jebkurā brīdī varēsi atrakstīties! Vairāk lasi privātuma politikā.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājaslapas lietošanas pieredzi.