Kā piekopt ētisku mārketingu?

Karš Ukrainā ir pārsteidzis mūs visus nesagatavotus, un nepārprotami ziņas par traģiskajiem notikumiem, kas jāpiedzīvo ukraiņu tautai, dominē ziņu lentēs un sociālajos tīklos. Arī uzņēmumi pauž savu nostāju un mums ir prieks redzēt katru #StandWithUkraine ziņu un uzņēmumu centienus palīdzēt.

Tev kā zīmolam šobrīd ir īpaši svarīgi piekopt labu takta izjūtu savā komunikācijā. Tādēļ esam apkopojuši pāris ieteikumus ētiskam mārketingam krīzes situācijās.

1. Piebremzē ar atlaidēm, promocijas materiāliem un īpašajiem piedāvājumam

Aktuālie notikumi vienmēr ir bijis labs iegansts akcijai vai īpašajam piedāvājumam. Ziemassvētki, Valentīndiena un Olimpiskās spēles ir lieliska iespēja pievērst uzmanību savam piedāvājumam un padarīt to aktuālu.

Turpretī krīzes situācijas, kurās cilvēki piedzīvo reālas grūtības, nav īstais laiks, lai uzbāztos esošajiem klientiem un citiem interesentiem ar saviem piedāvājumiem. Tas nenozīmē, ka Tavam uzņēmumam ir pilnībā jāapstādina sava darbība, bet tas būtu tikai cieņpilni šobrīd neveidot mega izpārdošanas un īpašās akcijas.

2. Izvērtē, kā Tu vari palīdzēt cieņpilni un efektīvi

Gan jau esi pamanījis vairākus uzņēmumus savā komunikācijā iekļaujam Ukrainas situāciju, piemēram, noziedojot visus vai daļu ieņēmumu Ukrainai. Ir gadījumi, kuros zīmoli to iznes lieliski, un ir arī tādi, kas liek domāt, ka uzņēmums vienkārši uzpelnās uz traģēdijas rēķina. Robeža ir diezgan izplūdusi, bet šeit ļoti svarīgi ir izanalizēt kontekstu un pielietot savu takta izjūtu.

Pirms izlem kādu daļu no peļņas vai kopējā apgrozījuma sniegt labdarībai, izvērtē, vai Tavs piedāvājums vispār šobrīd ir aktuāls. Respektīvi — vai būtu ētiski ko tādu reklamēt? Piemēram, pusdienu restorāns “Stockpot” pusi apgrozījuma sniegs labdarībai savā zibakcijā, kosmētikas zīmols “Madara” izveidoja īpašu produktu līniju apmaiņā pret ziedojumiem, kā arī vēl citi lieli un mazi uzņēmumi izvēlas ziedot vai kā citādi palīdzēt.

Latvijas uzņēmumi ziedo daļu peļņas vai apgrozījuma Ukrainas krīzē nonākušajiem

Šos žestus patērētāji īpaši novērtē, jo, piemēram, ēdināšana jau tāpat ir augstas nepieciešamības pakalpojums, un kādēļ gan nedoties pusdienās tieši uz šo restorānu, vai ne? Turklāt cilvēki arī novērtēs, ja vienkārši rīkosies pašaizliedzīgi un ziedosi ievērojamu daļu svarīgam mērķim.

Salīdzinot ar tādiem “luksusa” (lasi: zemākas nepieciešamības) piedāvājumiem kā glempings, SPA, koučinga pakalpojumi utt., pirms raksti, padomā, vai šobrīd tik tiešām Taviem klientiem ir jāiegādājas šīs “luksusa” preces un pakalpojumi, lai atbalstītu Ukrainu?

Mēs iesakām būt ļoti uzmanīgiem ar šiem īpašajiem piedāvājumiem. Pats efektīvākais un ētiskākais veids bieži vien ir vienkārši noziedot no sava uzņēmuma, neveidojot šim nolūkam kādu “īpašu akciju”.

3. Izmanto savu platformu, lai informētu un palīdzētu

Ikvienā krīzes situācijā ir maksimāli svarīgi informēt pēc iespējas lielāku sabiedrības daļu. Turklāt pašlaik mums ir iespēja informāciju izplatīt teju gaismas ātrumā ar dažādiem digitālajiem rīkiem un platformām.

Ja Tavam zīmolam ir izdevies piesaistīt prāvāku pulciņu sekotāju un interesentu, kas diendienā cītīgi seko līdzi Tevis publicētajām aktualitātēm — izmanto savu platformu ne tikai sava piedāvājuma reklamēšanai, bet arī aktuālas informācijas izplatīšanai!

Proti, šī brīža saspringtajā situācijā ar Ukrainu Tu vari izmantot savus sociālos medijus un pat zīmola mājaslapu, lai dalītos ar saitēm ziedojumiem, noderīgu informāciju krīzes atbalsta koordinatoriem un ziņām par nepieciešamo preču nodošanas punktiem. Iespējams, Tu savu platformu vari izmantot pat ar nolūku pašam organizēt krīzē nonākušo cilvēku pirmās nepieciešamības preču un pārtikas iegūšanu!

Piemērs tam, kā zīmols ētiskā veidā var izmantot savu platformu, lai palīdzētu Ukrainas karā nonākušajiem

4. Paud savu nostāju un savas vērtības

Lai vai kā Tev nepatiktu politika, ir situācijas, kad laiks paust savu nostāju, jo tikai tā mēs varam aicināt viens otru domāt un rīkoties. Jā, arī lieli un mazi zīmoli ir līdzdalīgi pasaules procesos, un mums ir jābūt vienotiem savā nostājā, nosodot vardarbību un vairojot sociālo atbildību. Par ko Tu iestājies kā zīmols, uzņēmums, cilvēks? Tavs viedoklis ir svarīgs!

Krīzes situācijā Tavi klienti un sekotāji vēlas iegūt apliecinājumu, ka Tavam zīmolam var turpināt uzticēties un to atbalstīt — neviens pašlaik nevēlas redzēt mārketinga trikus. Šis ir brīdis, kad Tava zīmola komunikācijā un darbos ir jāatspoguļojas Tavām vērtībām, kas ideālajā variantā sakrīt arī ar Tava klienta vērtībām un mērķiem.

Parādi ar sava zīmola darbībām, ka Tu darbojies roku rokā ar Tava zīmola sludinātajām vērtībām arī brīžos, kad pasaule ir pārsegta ar neskaidrības un nedrošības plīvuru!

5. Rīkojies!

Taviem vārdiem un Tavām vērtībām ir jāsakrīt ar darbiem! Šis ir tas brīdis, kad izmantot sava zīmola spēku un rādīt piemēru par sociāli atbildīgu rīcību. Vai tie būtu ziedojumi vai sankcijas agresora valstij, vai humanitārā atbalsta sūtījumu sagatavošana — darbība šobrīd būs vērtīgāka par jebkuru vārdu.

Arī Tavi sekotāji novērtēs, ja padalīsies, ko Tu esi gatavs darīt situācijas labā. Galvenais, ka Tu iesaisties un dari!

Esam prātīgi un vienoti šajā neskaidrajā periodā, kas nesagatavotu pāršalcis visu pasauli! Neizmantojam cita nelaimi sava labuma gūšanai — tā vietā dodam savu artavu kaut nelielās aktivitātēs, kas tāpat palīdzēs grūtajā situācijā nonākušajiem!

Vēlot mieru un saticību šodien un turpmāk,
Digital Drive komanda

Visi mūsu bestselling kursi vienuviet - izmanto īpašos piedāvājumus!
JAUNUMS - VISI ĪPAŠIE PIEDĀVĀJUMI VIENUVIET

APGŪSTI PĀRDOŠANU INTERNETĀ UN SOCIĀLAJOS TĪKLOS - SOLI PA SOLIM!

Mēs gribam, lai Tev izdodas – apskati mūsu īpašos piedāvājumus apmācību kursiem un sāc mācīties, kā gudri pārdot internetā!

Dalīties ar šo rakstu:

Lasi tālāk

Mājaslapas

Iekšējais, ārējais un lokālais SEO — kāda ir atšķirība?

Visticamāk, tā Tu esi saskāries ar trim jēdzieniem — iekšējais, ārējais un lokālais SEO. Šajā bloga rakstā ieskicēsim, kas tad SEO vispār pats par sevi ir, kam tas ir paredzēts, kā arī apskatīsim galveno SEO veidu ieguvumus un atšķirības.

Četru cilvēku komanda, kas veido ētisku mārketinga komunikāciju krīzes laikā
Digitālais mārketings

Kā piekopt ētisku mārketingu?

Šajā bloga rakstā mēs esam apkopojuši pāris ieteikumus ētiskam mārketingam, ko var piekopt ikviens zīmols krīzes situācijās.

Mūsu mārketinga noslēpumi Tavā
e-pasta kastītē!

Gribi uzzināt, kāpēc 6 139 darītāji, uzņēmēji un mārketinga entuziasti paliek pierakstījušies mūsu iknedēļas jaunumiem? Atstāj savu e-pastu zemāk un uzzini!

Tavi dati ir drošībā. Mēs Tev nesūtīsim spamu un nepārdosim Tavus datus trešajām pusēm, kā arī jebkurā brīdī varēsi atrakstīties! Vairāk lasi privātuma politikā.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājaslapas lietošanas pieredzi.