Kā veidojas mājas lapu izstrādes cenas un kā izvēlēties optimālāko piedāvājumu

Mājas lapu izstrādes cenas un to veidošanas politika – viena no visu laiku lielākajām mistērijām katra mazā uzņēmēja acīs. Arī tu noteikti ne reizi vien esi prātojis – kas ir tie kritēriji, kas nosaka mājas lapas izstrādes cenas, kāpēc nevar iegādāties vienkāršu bezmaksas mājas lapu un galu galā — cik tad maksā mājas lapa?

Patiesībā, tāpat kā visam citam, arī mājas lapu izveidei nepieciešami salīdzinoši dārgi un ne visiem pieejami resursi, tajā skaitā arī laiks, zināšanas un finanses. Kas stāv aiz katras mājas lapas cenas un kāpēc tās maksā tik, cik tās maksā? — to pastāstīšu tev šajā bloga rakstā.

Kāpēc tavam uzņēmumam vispār ir nepieciešama sava mājas lapa?

Mūsdienās lielākā dala uzņēmējdarbības balstās nu jau standarta komerciālajā ķēdē: apmeklētāju plūsma -> galvenā lapa -> pieprasījuma veikšana -> pārdošana. Apmeklētāju plūsmu veicina jebkura reklāma dažādās interneta platformās, kas ved uz tavu mājaslapu – reklāmas, kvalitatīvs saturs, videoklipi, dažādi baneri utt. Īsāk sakot, tas ir viss, kas piesaista lietotāja uzmanību un ved viņu tālāk pa pārdošanas ceļu.

Jāpiebilst arī tas, ka pandēmijas laikā strauji ir pieaudzis lietotāju skaits, kas iepērkas internetā. Piemēram, 2021. gadā 70% iedzīvotāji ir veikuši pirkumus internetā, tāpēc nu vairs nepietiek tikai ar fizisku veikalu — ir nepieciešams arī veikals internetā, lai jebkurš klients Tevi var atrast un tikt pie kārotās preces vai pakalpojuma pēc iespējas ātrāk. 

Mājas lapas galvenā lapa ir tā vieta, kur ikviens lietotājs iepazīstas ar tavu produktu vai pakalpojumu un nolemj, vai vēlas veikt pirkumu vai pieteikumu konsultācijai. Tieši šī iemesla dēļ mājaslapas ir nepieciešamas ikviena izmēra biznesam.

Mīts – mājas lapai ir jābūt bezmaksas

Liela daļa uzņēmēju uzskata, ka mājas lapas izveide neko nemaksā – aģentūras un lapu izstrādātāji naudu plēš teju par neko. Bet tā nav taisnība! Mājas lapas nav kā ķieģeļi, kam tiek iegūti resursi no dabas dzīlēm, pēc tam rūpnieciski apstrādāti un pārvadāti kravas vilcienos. Mājas lapu izstrādes cenas tiek aprēķinātas, ņemot vērā gan ieguldīto laiku, gan izstrādātāja prasmju līmeni, vēlamās funkcijas, saturu un arī dizainu. Turklāt savas laika un prasmju izmaksas speciālisti bieži vien vērtē subjektīvi, nemaz nerunājot par iekļautajām pašizmaksām.

Pat vistipiskākais amatieris vai iesācēju līmeņa freelanceris, kuram vēl nav uzcenojuma savām prasmēm, iegulda līdzekļus interneta pieslēgumā, elektrībā un pārtikas patēriņā darbam nepieciešamās enerģijas gūšanai. Tieši tāpēc uzbūvēt mājas lapu “pilnīgi bez maksas” nav iespējams – tas vienmēr prasa naudu, laiku vai iedziļināšanos.

Vislielākais faktors, kas nosaka mājas lapas izstrādes cenu ir speciālista zināšanu līmenis un pieredzes ilgums. Studijas, kursi, apmācības, pieredze, kļūdas un veiksmes stāsti – tas ir nenovērtējams pienesums, ko sniedz tas speciālists, kurš uzņemas mājas lapas izveidošanu.

Katram pakalpojumam, arī mājas lapu izstrādei, resursu izmaksas pastāv – tas nav tikai mīts, lai izstrādātājs iegūtu pēc iespējas lielāku sum

Mājas lapu cenu segmenti – kā tie veidojas?

Iztēlojies slaveno Venna diagrammu, kur tās kreisajā atrodas lētāko mājas lapu izstrādātāji, bet labajā – dārgākie. Tās, kas atrodas kreisajā pusē, ir mājaslapu studijas un aģentūras, kas darbojas pēc konveijera principa – veido tipiskas “šablona” lapas par ļoti lētām naudiņām. Attiecīgi, no šāda veida mājas lapām nevar sagaidīt unikālu dizainu, interesantu un sarežģītu uzbūvi, labi attīstītu SEO jeb meklētājprogrammu optimizāciju un citas vērtīgas funkcijas, kuras ir svarīgas jebkurai kvalitatīvai mājaslapai.

Pieredzējušu uzņēmēju, kas aktīvi darbojās 90. gados, vidū pastāv mīts, ka šablonu risinājums mājas lapas izstrādē ir nekam nederīgs. Šodien tas vairs neatbilst patiesībai. No visiem jau izstrādātajiem risinājumiem lieti noder tie, kuri praksē pieradījuši sevi ar vislābāko rezultātu – ja noteikts šablons rada daudzreiz labākus pārdošanas rezultātus, tas noteikti jāizmanto arī citos līdzīgos projektos. Tieši pēc tāda principa dabojas arī mājas lapu būvēšanas rīks IcebergBuilder – jau vairākkārt pārbaudīti un par labiem esam atzīti risinājumi tiek adaptēti noteiktām biznesa prasībām. Tas krietni palīdz samazināt cenu un arī izstrādes laiku, vienlaikus palielinot arī produktivitāti.

Savukārt labajā pusē atrodas tā sauktās “boutique” aģentūras – tie ir pavisam nelieli uzņēmumi, kas savā pulkā piesaistījuši zinošus un profesionālus speciālistus un strādā vienlaicīgi tikai ar vienu vai diviem uzņēmumiem, koncentrējot visus savus spēkus un laiku tikai uz tiem. Attiecīgi, šādi uzņēmumi katram klientam pieiet ar lielu rūpību, veidojot individuālu un tieši tam uzņēmumam paredzētu mājaslapu. Lai varētu izdzīvot no ienākumiem, kas rodas no šiem pāris klientiem, šādas aģentūras savus pakalpojumus piedāvā ar augstākām cenām.

Venna diagrammas vidū ir visi pārējie šī pakalpojuma sniedzēji ar dažādām prasmēm un arī atšķirīgām cenu amplitūdām.

Mājas lapu izstrādes cenu amplitūdas atspoguļojums atkarībā no risinājuma veida

Pirmais mājas lapas izmaksu noteicošais faktors – tehniskā kvalitāte

Parasti jau saka, ka cena vairs ne vienmēr nosaka kvalitāti, taču mājas lapu izstrādes ziņā tā nav taisnība. Jo dārgāka ir mājas lapa – jo augstāka ir tās funkcionalitāte. Mājas lapu konstruktori (teiksim, vienlapīgās mājas lapas), kurām nav nepieciešamas zināšanas par kodēšanu, maksā krietni lētāk.

Kolīdz mājas lapai nepieciešamas advancētākas papildu funkcijas, sarežģītāka ir lapas izstrāde,  dārgāks kļūst arī pats pakalpojums. Piemēram, ja salīdzinām e-veikalu no parastās vizītkartes mājas lapas, tam nepieciešama arī groza, drošu pirkumu veikšanas un atlaižu kodu un citas sarežģītas, bet ļoti nepieciešamas funkcijas. Tā arī veidojas augstāka cena par mājas lapu.

Rezumējot, tas, kas atrodas “lācītim vēderā” jeb šajā gadījumā mājas lapai pamatos, tiešā veidā ietekmē mājas lapas izstrādes galējās izmaksas. Jo lielāks ir tavu vēlmju saraksts – jo dārgāka būs lapa.

Mājas lapas dizains – vienlīdz svarīgs izmaksu faktors

Dizains nav tikai stāsts par vizuālo estētismu. Visur dzirdams, ka primāri mājas lapai svarīgs ir tajā esošais saturs – un tā ir taisnība, taču dizainam ir vienlīdz svarīga loma. Tam jābūt tādam, kas spēj piesaistīt lietotāja uzmanību, atšķirt tevi no konkurentiem un vienlaikus radīt interesentam arī asociācijas ar savu uzņēmumu.

Otrkārt, dizains ir vienlīdz atbildīgs arī par tavas mājas lapas lietojamību – par to, kā lietotājs mijiedarbojas ar tavu produktu, cik ērti ir lietot tavu lapu un cik saprotama tā ir. Dizains nav vien krāsas un burtu fonti – katram prasmīgam dizainerim ir rūpīgi jāpārdomā arī mājas lapas struktūra un pogu izvietojums, lai lietotājs spētu tajā vienkārši orientēties. Piemēram, visiem zināmais “krustiņš” mums asociējas ar aizvēršanu – “lai aizvērtu lapu, uzklikšķini uz sarkanā krustiņa!”. Taču patiesībā tas ir tikai grafisks simbols.

To visu, ko iepriekš uzskaitīju, sauc par UI (user interface) / UX (user experience) dizainu. Lielisks, precīzi pārdomāts dizains var būt miljonu vērts. Vaicāsi – kurš gan maksās tādu naudas summu? Tie visnotaļ ir lielu sfēru uzņēmumu, piemēram, bankas un dažādi tiešsaistes uzņēmumi, kam pārskatāma un augsti funkcionējoša lapa ir traki svarīga.

1% lietotāju, kas ir neapmierināti neērtas pogas dēļ, var radīt tūkstošiem eiro zaudājumu uzņēmumam. Lai izvairītos no šādiem incidentiem, pirms kvalitatīva dizaina izveides notiek cītīga katra projekta nianšu pētniecība.

Ne vienmēr un ne visiem projektiem šāda pētniecība ir nepieciešama. Tādus, galvenokārt, veic uzņēmumiem, kuru laukā ir ļoti liela konkurence – ja tava uzņēmuma tirgus ir piesātināts ar tev līdzīgiem uzņēmumiem, ir supersvarīgi izcelties šaja zīlomu pūlī.

Šeit noteicošas ir investīcijas, un tas uzņēmums, kuram ir vispievilcīgākā un ērtāk lietojamā mājas lapa, noteikti uzvarēs lielajā konkurencē, gūstot lietotāja sirdi (nu labi, nedrīkst aizmirst arī par pašu piedāvājumu).

Ja tava uzņēmuma tirgus nav tik piesātināts ar līdzgaitniekiem vai arī tavs piedāvājums ir unikāls un tajā pašā laikā ir pieprasīts, tad, visticamāk, tavi pakalpojumi tāpat būs pieprasīti.

Tātad – papildus izmaksām mēs varam atšķirt vēl trīs kritiskus mājas lapas izmaksu veidojošos komponentus: tehnisko sarežģītību, dizainu un projektam nepieciešamo izpēti. Jo vairāk visādu nianšu būs nepieciešamas tavam projektam, jo ​​augstākas būs mājas lapas izstrādes izmaksas.

Mājas lapu izveides cenu aprēķina atspoguļojums, balstoties uz risinājuma komponentiem

Kā aprēķināt minimālās mājas lapu izstrādes cenas?

Kā atrast sev piemērotāko mājas lapas kategoriju?

Svarīgi ir jau vispirms saprast, kādā tirgū atrodas tavs bizness – vai tev ir daudz konkurentu, vai esi gatavs ieguldīt projektēšanā un analīzē, cik sarežģīta funkcionalitāte tev ir nepieciešama utt.?

Par laimi digitālā pieredze Latvijā jau ir diezgan liela, turklāt apkārt ir daudz veiksmīgu un ne tik veiksmīgu piemēru, no kuriem mācīties. Vienmēr konsultējies ar profesionāļiem – daudzi mājas lapu izstrādātāji sniedz bezmaksas konsultācijas – arī mēs IcebergBuilder tādas sniedzam bez maksas. Galvenais ir sarunas laikā sniegt pēc iespējas vairāk informācijas, jo tas palielina izredzes uz veiksmīgu projektu, kas tavam biznesam sniegs reālu labumu.

Atceries, ka zelta likums mājas lapas izstrādes jomā ir šāds – jo vairāk laika un pūles ieguldīsi projekta sagatavošanā un analīzē, jo vairāk naudas un laika tu ietaupīsi vēlāk.

Tā lūk, ceru, ka tagad tev kļuva skaidrs, kā veidojas mājas lapu izstrādes cenas un kas slēpjas katrai no tām puncītī!

Ja vēlies, lai palīdzam tev mājas lapas izstrādē un digitālajā pārdošanā, piesakies zvanam ar mūsu speciālistu, un mēs palīdzēsim tev sasniegt jaunas pārdošanas virsotnes!

Ar sveicieniem
Kate no Digital Drive

Visi mūsu bestselling kursi vienuviet - izmanto īpašos piedāvājumus!
JAUNUMS - VISI ĪPAŠIE PIEDĀVĀJUMI VIENUVIET

APGŪSTI PĀRDOŠANU INTERNETĀ UN SOCIĀLAJOS TĪKLOS - SOLI PA SOLIM!

Mēs gribam, lai Tev izdodas – apskati mūsu īpašos piedāvājumus apmācību kursiem un sāc mācīties, kā gudri pārdot internetā!

Dalīties ar šo rakstu:

Lasi tālāk

Mājaslapas

Iekšējais, ārējais un lokālais SEO — kāda ir atšķirība?

Visticamāk, tā Tu esi saskāries ar trim jēdzieniem — iekšējais, ārējais un lokālais SEO. Šajā bloga rakstā ieskicēsim, kas tad SEO vispār pats par sevi ir, kam tas ir paredzēts, kā arī apskatīsim galveno SEO veidu ieguvumus un atšķirības.

Četru cilvēku komanda, kas veido ētisku mārketinga komunikāciju krīzes laikā
Digitālais mārketings

Kā piekopt ētisku mārketingu?

Šajā bloga rakstā mēs esam apkopojuši pāris ieteikumus ētiskam mārketingam, ko var piekopt ikviens zīmols krīzes situācijās.

Mūsu mārketinga noslēpumi Tavā
e-pasta kastītē!

Gribi uzzināt, kāpēc 6 139 darītāji, uzņēmēji un mārketinga entuziasti paliek pierakstījušies mūsu iknedēļas jaunumiem? Atstāj savu e-pastu zemāk un uzzini!

Tavi dati ir drošībā. Mēs Tev nesūtīsim spamu un nepārdosim Tavus datus trešajām pusēm, kā arī jebkurā brīdī varēsi atrakstīties! Vairāk lasi privātuma politikā.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājaslapas lietošanas pieredzi.