Iespējams, Tu jau kaut kur esi dzirdējis par Apple iOS 14 jaunāko versiju un dažādiem uzskatiem par tās nepieciešamību.
Vieni saka, ka atjauninājums ir apzināts uzbrukums pasaules mazajiem uzņēmējiem. Citi – ka lietotāji jau sen bija pelnījuši šādu versiju, kas ļaus viņiem parūpēties par savu “digitālo nospiedumu” (digital footprint – līdzīgi kā ekoloģiskā pēda, tikai internetā).
Šis patiešām ir viens no iespaidīgākajiem operētājsistēmu atjauninājumiem vēsturē (un ne pateicoties sākumekrāna dizaina maiņai), un šodien es Tev gribu pastāstīt, kā šis atjauninājums var ietekmēt Tavu uzņēmējdarbību, un ko darīt tālāk.
Ar ko šis atjauninājums ir tik īpašs?
Tātad, vislielākās pārmaiņas pasaules uzņēmumu darbībā var ieviest tas, ka tuvākajā laikā visām iOS aplikācijām obligāti jāiegūst lietotāja atļauja personīgo datu iegūšanai.
Jaunā “Opt-in” funkcija sniegs Facebook, Instagram, YouTube, Twitter u.c.aplikāciju lietotājiem izvēli, vai dalīties ar saviem datiem reklāmu izsekošanas un personalizācijas nolūkos vai nē.
Teiksi – bet tas nav nekas jauns, GDPR Eiropā darbojas teju 2 gadus, cenšoties izskaust lietotāju neapzinātu informācijas nodošanu mobilajām lietotnēm. Un Tev ir taisnība, bet GDPR lielākā vai mazākā mērā ietekmēja tieši individuālo uzņēmēju mājaslapas un lietotnes, nevis tehnoloģiju milžus un to atkarību no reklāmas ieņēmumiem.
Tomēr šīs izmaiņas tiešā veidā ietekmē Facebook un Google – maksas reklāmas līderus, un to pārstāvji nekautrējas skaļi oponēt šim iOS atjauninājumam.
Šī iemesla dēļ daļa mārketinga ekspertu visā pasaulē uzskata, ka vismaz puse lietotāju patiesi izmantos šo iespēju un atteiksies no dalīšanās ar saviem datiem. Tas nozīmē, ka ar jebkura veida maksas reklāmu var kļūt arvien grūtāk sasniegt patiesos pircējus, jo bez personīgajiem datiem lietotāji neredzēs precīzi mērķētas reklāmas, bet gan vispārīgus reklāmas rezultātus.
Ko tas nozīmē Tavam uzņēmumam?
Ja Tavi pircēji lieto iPhone vai iPad ierīces, Tev jāpieņem, ka daļa no viņiem izvēlēsies atteikties no dalīšanās ar datiem, un vienkārši neredzēt Tavu maksas reklāmu populārākajos kanālos.
Taču uztraukumam nav pamata – mēs, tāpat kā liela daļa digitālā mārketinga ekspertu visā pasaulē, uzskatām, ka šāda brīvība pār saviem datiem patiesībā ļaus Tev ar laiku sasniegt savus potenciālos pircējus vēl ātrāk, labāk un tērējot mazāk reklāmā.
Ko Tu vari darīt lietas labā?
Uztraukumam nav pamata – kamēr pasaule turpina spekulēt un gaida patiesos izmaiņu rezultātus, Tu vari rīkoties, lai nodrošinātu sava uzņēmuma veiksmi maksas reklāmā. Pēc Facebook vadlīnijām, mēs Tev iesakām verificēt savu domēnu, izmantojot šo instrukciju.
Lai gan sākumā varētu šķist, ka jaunākais iOS atjauninājums var negatīvi ietekmēt maksas reklāmas iespējas, mēs Digital Drive ticam, ka pastāvēs, kas mainīsies.
Tāpēc neaizmirsti verificēt savu domēnu Facebook Business lapā un seko līdzi jaunumiem – tiklīdz būs reāli dati par šo izmaiņu ietekmi uz maksas reklāmu un kā Tev augt līdzi laikam, mēs noteikti par to Tev paziņosim!
Tikmēr – nav iemesla padoties, turpini darboties un cītīgi strādāt pie savu produktu vai pakalpojumu pārdošanas internetā! 🙂
Ja tev vēl ir kādi jautājumi, droši uzdod savu jautājumu, rakstot man uz kate@digitaldrive.lv vai mūsu galvenajam reklāmas izvietošanas speciālistam un stratēģim Kristiānam – kristians@digitaldrive.lv.
Lai tev izdodas!
Ar sveicieniem
Kate no Digital Drive