Ja Tev ir sava mājaslapa, Tu noteikti ne reizi vien esi meklējis internetā veidus, kā palielināt tās organisko atrodamību Google meklētājā jeb pacelt tās pozīciju meklētāja rezultātos.
Visticamāk, tā Tu esi saskāries ar trim jēdzieniem — iekšējais, ārējais un lokālais SEO. Bet vispirms ieskicēsim, kas tad SEO vispār pats par sevi ir un kam tas ir paredzēts.
Kas ir SEO un vai Tavam biznesam tāds ir nepieciešams?
SEO (Search Engine Optimization), vienkāršiem vārdiem sakot, ir mājaslapas pielāgošana dažādām meklētājprogrammām (piemēram, Google, Bing un Yandex). Būtībā tas ir vairāku darbību kopums, ko mājaslapu īpašnieki veic šādiem mērķiem:
- sava zīmola mājaslapas un piedāvājuma popularizēšanai internetā;
- mājaslapas pozīcijas paaugstināšanai meklētāja rezultātos, tādējādi palielinot gan atrodamību, gan lapas apmeklētāju skaitu;
- meklētāja rezultātu TOP pozīciju ieņemšanai un noturēšanai ilgtermiņā.
Kādēļ Tava mājaslapa vēl nav atrodama Google pirmajā lapā?
Gan Google, gan citu meklētājprogrammu mērķis ir sniegt interneta lietotājiem to, ko viņi meklē, apmierinot viņu vēlmes. Proti, šie meklētāji cītīgi strādā pie tā, lai pirmie avoti, kurus lietotājs atrod pēc konkrētiem vaicājumiem, ir uzticami un pēc iespējas precīzāk atbilst meklētajam jautājumam.
Nereti mazie, viedie Google robotiņi izšķiro visus avotus, lai atrastu Tev visatbilstošāko informāciju, balstoties gan uz Tavu meklēšanas vēsturi, paradumiem un pat lokāciju.
Tiesa, mainīgie meklētājprogrammu algoritmi nekad neatklāj detaļas, kas ir noteicošas mājaslapas pozīciju izvērtēšanai, taču cauri gadiem nemainīgi palikuši tādi faktori, kā:
- atslēgas vārdi (cik ļoti konkrētā mājaslapa atbilst tam vaicājumam, ko Tu kā lietotājs ievadi Google, meklējot atbildi uz savu jautājumu);
- mājaslapu atbilstība tēmai un vaicājumam;
- avota uzticamība — mūsdienās dienu no dienas parādās arvien vairāk krāpnieku mājaslapas, tādēļ Google ļoti cītīgi izvērtē, lai lietotājs tādās tik viegli nenonāktu;
- lietotāja atrašanās vieta;
- dažādi tehniskie lapas iestatījumi u.c. faktori.
SEO ir ļoti plaša joma ar dažādiem virzieniem, bet šajā bloga rakstā ieskatīsimies trīs populārākajos SEO virzienos.
Avots: Pexels
Trīs galvenie SEO veidi jeb virzieni
Kurš uzņēmējs gan nevēlētos, lai par viņa zīmolu un piedāvājumu uzzina organiskā veidā, t.i., bez maksas rīku iesaistes, vai ne? Šim nolūkam lieliski kalpo pareizi sakārtots SEO.
Tiesa, daļu mājaslapu īpašnieku šie trīs lielie burti nereti nobiedē, jo šķiet, ka tās ir ļoti sarežģītas un tehniskas nianses. Viens no SEO virzieniem ir tieši tehniskais SEO, kas atbild par to, kā mājaslapa vai e-veikals ir uzbūvēts tehniski, lai tādi meklētāji kā Google spēj pēc iespējas precīzāk indeksēt, kas tas mājaslapā vispār atrodams.
Taču šoreiz apskatīsim vēl trīs citus SEO virzienus, ar kuriem veiksmīgi spēj strādāt ikviens (arī uzņēmējs, kas nav SEO speciālists) — iekšējo SEO, ārējo SEO un lokālo SEO.
Kas ir iekšējais SEO?
Iekšējais SEO ir optimizācija, ko Tu pats vari veikt savā mājaslapā. Proti, tas ir pielāgots saturs, kurā iekļauti precīzi atlasīti atslēgas vārdi, pareizi sastrukturizēti H1, H2 u.c. virsraksti, optimizēti attēli, kā arī korekti noformētas iekšējās saites jeb URL.
Kādēļ ir svarīgi sakārtot mājaslapas iekšējo SEO?
Ja Tu vēlies, lai Tavu mājaslapu varētu atrast organiski, ievadot meklētājā vaicājumus ar atslēgas vārdiem, kas ir cieši saistīti ar Tavu piedāvājumu, iekšējā SEO sakārtošana ir viena no pirmajām darbībām, kas Tev būtu jāapsver.
Tam piemīt vairāki būtiski ieguvumi. Proti, sakārtots iekšējais SEO:
- palīdz uzlabot Tavas mājaslapas atrodamību;
- veicina bezmaksas plūsmu uz Tavu mājaslapu;
- palīdz Googei saprast Tavā mājaslapā esošo saturu un tās struktūru, ļaujot saprast, ka lapa atbilst visām labajām SEO praksēm un to var ierindot augstākās meklētāja pozīcijās.
Avots: Pexels
Kas ir ārējais SEO?
Ārējais SEO ir process, kura laikā tiek veidotas atpakaļsaites (backlinks), signalizējot Googlei, ka mājaslapa ir uzticama un tajā ir vērtīgs saturs. To var veidot, izvietojot reklāmrakstus uzticamās mājaslapās (piem., ziņu portālos) un pievienojot tajos saiti uz savu mājaslapu.
Vai Tavai mājaslapai nepieciešams sakārtot ārējo SEO?
Viens no signāliem, kas ļauj meklētājiem saprast, ka mājaslapa ir uzticama, ir domēna autoritāte. To var palielināt tieši ar atpakaļsaišu iegūšanu uz Tavu mājaslapu.
Taču ārējais SEO ir svarīgs tādēļ, ka tas:
- parāda ne tikai meklētājiem, bet arī interneta lietotājiem, ka Tava mājaslapa ir uzticama;
- palīdz iegūt papildu apmeklējumus Tavai mājaslapai.
Kas ir lokālais SEO?
Lokālais SEO ir Tava uzņēmuma atrodamība konkrētā reģionā gan Google kartē, gan ievadot meklētājā vaicājumu ar lokāciju. Piemēram, ja Tev pieder fizisks ziedu salons Dobelē, Tev būtu svarīgi, lai ikviens lietotājs, kas atrodas Dobelē un meklē ziedus, varētu Tevi atrast internetā.
To var panākt gan ar veiksmīgi atlasītu atslēgas vārdu izvietošanu mājaslapā, gan izveidojot bezmaksas Google My Business (GMB) profilu.
Kādēļ Tavam zīmolam ir svarīgi attīstīt arī lokālo SEO?
Pat, ja Tev nav fizisks veikals vai salons, kurā Tu sniedz savus pakalpojumus vai pārdod preces, lokākais SEO ir vēl viens virziens, kas palīdz Tavu mājaslapu ierindot augstāk meklētāja rezultātos — un tas taču ir katra uzņēmēja viens no galvenajiem mērķiem.
Pareizi sakārtot lokālo SEO savam zīmolam ir svarīgi, jo:
- tas palīdzēs Tavu uzņēmumu atrast kartē, palielinot iespēju gūt reālus klientus;
- GMB profils darbojas kā bezmaksas reklāma Google;
- ierakstot vaicājumu pēc produkta konkrētā reģionā, tiek palielināta iespējamība, ka lietotājs atradīs tieši Tavu uzņēmumu, nevis Tavus konkurentus.
Tātad — vai sakārtots SEO ir vērtīga laika investīcija biznesam?
Nav šaubu, ka SEO ir tā joma, par kuru agri vai vēlu katram mājaslapas īpašniekam, kas vēlas attīstīt savu biznesu arī digitālajā vidē, ir jādomā. Lai arī ir nianses, kuras spēj sakārtot un izveidot speciālisti ar gadiem krātu pieredzi, pamata SEO lietas ir iespējams sakārtot arī pašam!
Nu lūk, nākamreiz, kad saskaries ar kādu no šiem SEO veidiem, Tu beidzot zināsi, kas tie ir, kam tie ir domāti un ko tie palīdz uzlabot! Padomā arī par savu biznesu un mājaslapu — vai kāds no šiem SEO veidiem nav aktuāls tieši Tev? Varbūt pienācis laiks padomāt padarīt arī savu mājaslapu atrodamu Google un citās meklētājprogrammās!
Starp citu, ja Tev ir nepieciešama palīdzība izvērtēt savas esošās mājaslapas darbību, droši piesakies bezmaksas 15 minūšu konsultācijai (https://digitaldrive.lv/majaslapas-konsultacija/) ar mūsu stratēģi Kristiānu, kurš palīdzēs Tev saprast, kādus uzlabojumus nepieciešams veikt!
Lai Tev izdodas!
Digital Drive komanda