Visticamāk, arī tu esi meklējis veidus, kā ietaupīt un saņemt labāko rezultātu. Internetā atrodami daudz un dažādi mārketinga rīki – gan tādi, par kuriem tik tiešām ir vērts maksāt pat simtiem eiro mēnesī, gan tādi, kas lietojami bez maksas, taču tāpat sniedz neatsveramu vērtību, ja zina, kā tos pareizi izmantot.
Lai tev nebūtu vairs jārakņājas pa bezgalīgajām interneta dzīlēm, izvērtējot, kuri mārketinga rīki kādam nolūkam ir paredzēti, zemāk esmu apkopojusi 23 labākos bezmaksas mārketinga instrumentus un citus noderīgus rīkus, kas pilnīgi noteikti atvieglos tavu dzīvi un bez šaubām uzlabos arī tavu pārdošanu internetā un ne tikai.
RĪKI MĀJASLAPU BŪVĒŠANAI UN SEO
IcebergBuilder ir uz WordPress bāzēta platforma, kas sevī apkopo visu, kas nepieciešams pārdošanas ceļa jeb funnel izveidei. Pats lielākais šīs platformas ieguvums ir IcebergBuilder Academy, kur pieejami gan ērti lietojami mājaslapu būvēšanas un klientu piesaistes rīki, gan tiešsaistes apmācību kursu bibliotēka ar videolekcijām par digitālā mārketinga tēmām ikvienam zināšanu līmenim. Lietotājam draudzīgs vizuālais mājaslapu redaktors ļaus izveidot skaistas mājaslapas no nulles vai no 350+ kvalitatīvām sagatavēm, reģistrācijas formas un pat e-veikalu. Turklāt integrācijas ar populārākajiem mārketinga rīkiem ļaus izveidot automatizētu sistēmu, lai potenciālos klientus pārvērstu reālos, pastāvīgajos klientus, un – pats labākais – visiem šiem rīkiem ir pieejamas arī soli-pa-solim lietošanas videopamācības. Tātad – apgūsti pārbaudītus profesionāļu trikus un padomus digitālajā mārketingā un pēcāk izmanto gūtās zināšanas praktiski. Starp citu, IcebergBuilder ir pieejams 14 dienu bezmaksas izmēģinājums, kas ļauj bez ierobežojuma piekļūt visiem kursiem un sākt būvēt savu digitālo pārdošanas ceļu.
SEOQuake ir ļoti jaudīgs spraudnis Chrome, Firefox, Opera un Safari pārlūkprogrammām, kas izveidos jebkuram domēnam ērti pārskatāmu SEO jeb meklētājprogrammu optimizācijas auditu nekavējoties. Tas sniedz ieskatu tajā, ko reāli nepieciešams uzlabot, lai uzlabotu tavas mājaslapas pozīciju meklētājos, palielinot iespējas tikt labāk un ātrāk atrastai. Manuprāt, lieliska funkcija ir domēnu salīdzināšana – redzot Googles un citu meklētājprogrammu vērtējumu, iespējams saprast, kā pēc SEO standartiem mērojas tavas un tavu konkurentu lapas.
Ja tevi interesē, ko lapas apmeklētājs dara tavā mājaslapā – kur klikšķina, cik tālu aizskrollo, kādas sadaļas apmeklē u.tml. – Hotjar būs tavs labākais draugs. Šis bezmaksas mārketinga instruments ļauj tev precīzi saprast savu interesentu uzvedību mājaslapā, izveidojot arī tavu apmeklētāju ekrāna ierakstus (neatklājot nevienus interesenta personīgos datus, protams) un parādot, no kādām ierīcēm apmeklējums ir veikts.
RĪKI SEO OPTIMIZĒTA SATURA VEIDOŠANAI
Šis mārketinga instruments SpyFu ļauj tev lejupielādēt veselu sarakstu ar tavu konkurentu spēcīgākajiem un ienesīgākajiem atslēgas vārdiem, lai tu varētu izanalizēt, kā ar tiem sacensties SEO un atslēgas vārdu pirkšanas konkurencē.
KeywordTool.io ir lielisks bezmaksas rīks, kas izmanto Google Autocomplete (meklējumu / vaicājumu pareģošanu), lai saģenerētu simtiem ar jebkādu tēmu saistītus garos jeb long-tail atslēgas vārdus. Vēl supernoderīga šī rīka funkcija ir atlasīto atslēgas vārdu eksportēšana failā, ko vari saglabāt vēlākai analizēšanai un sakārtošanai dažādu projektu un kampaņu vajadzībām.
Rīks Google Keyword Planner ļauj atlasīt tieši tavam uzņēmumam piemērotākos atslēgas vārdus un frāzes, izpētīt to meklēšanas biežumu, kā arī ieskatīties katra atslēgvārda cenas aprēķinos, lai varētu noteikt konkrētu reklāmu budžetu, balstoties uz šiem atslēgas vārdiem, un galu galā izveidot reklāmas plānu katrai kampaņai.
RĪKI KLIENTU PIESAISTEI INTERNETĀ
MailerLite ir lieliska platforma mārketinga e-pastu izsūtīšanai arī tad, ja neesi to nekad darījis. Esmu izmēģinājusi vairākus e-pastu izsūtīšanas rīkus, pēc kuriem esmu secinājusi, ka MailerLite ir lietotājam vissaprotamākais un ērtākais e-pastu automatizācijas rīks, īpaši, ja ar e-pastu mārketingu esi uz “jūs”. Tas ļauj uzturēt tik ļoti vērtīgo atgriezenisko saiti un komunikāciju ar cilvēkiem, kas ir ieinteresēti tavā produktā vai pakalpojumā.
Tu noteikti vismaz reizi kāda izbrauciena laikā esi meklējis tuvākās ēstuves vai apskates objektus. Un tie lokāciju punkti, kas parādās Google kartē, nāk no Google My Business (GMB) bezmaksas profiliem. Tas ir viens no visu laiku labākajiem veidiem, kā ikviens lokālais uzņēmums ar fizisku veikalu var palielināt klientu plūsmu. Veidojot GMB profilu, tev ir iespēja norādīt veikala darba laiku, adresi, pievienot attēlus, video, atbildēt uz interesentu jautājumiem par tavu biznesu un pat ievietot dažādu jaunumu ierakstus. Principā Google My Business darbojas pat kā sava veida sociālais medijs… tikai Googlē.
RĪKI SATURA PLĀNOŠANAI
Šis mārketinga instruments ir ideāli piemērots visiem kārtībmīļiem. Trello ir platforma, kur kopā ar saviem komandas biedriem vari izveidot projekta lapu, sakārtojot katru veicamo darbu dažādās sadaļās (sauktas par boards). Šis ir pārskatāms veids, kā saprast veicamos un tekošos darbus, pienākumu sadalījumu pa personām un katra darbiņa izpildes stadiju. Principā šī platforma ir kā tāfele, uz kuras ir salīmētas krāsainas līmlapiņas, tikai krietni pārskatāmākā un digitālā formātā.
Buffer ir absolūts favorīts vairāku satura mārketinga speciālistu vidū, jo šajā ērtajā mārketinga instrumentā ir iespējams ar pāris klikšķu palīdzību nopublicēt tev nepieciešamo saturu vairākās lapās, neslēgājoties no vienas platformas uz otru. Savieno šo rīku ar savām biznesa lapām, iestati publicēšanas laiku un ievieto attēlu (vai video) un pavadošo tekstu, un Buffer izdarīs visu pārējo. Tieši tik vienkārši!
RĪKI SATURA VEIDOŠANAI
Mans mīļākais vizuālā satura mārketinga instruments – Canva! Pat, ja tev nav zināšanu grafiskajā dizainā, Canva ir superīga platforma, kur izveidot profesionālus un krāšņus vizuāļus pavisam vienkārši. Turklāt tagad bezmaksas plāns ir papildināts ar dažādām videomateriālu opcijām, kustīgajiem attēliem, animētiem tekstiem un citām ļoti noderīgām iespējām saistoša vizuālā satura izveidē.
Ja tava digitālā mārketinga stratēģija ietver blogu rakstīšanu, AnswerThePublic ir lielisks mārketinga rīks, lai izpētītu, kādus jautājumus cilvēki uzdod / meklē internetā saistībā ar konkrētu atslēgas vārdu. Tas noderēs veidojot saturu, kas patiesi risina tavas mērķauditorijas problēmas un papildus rada arī pievienoto vērtību.
Ja tu bieži veido satura vienības angļu valodā – Grammarly būs tavs labākais draugs! Šis bezmaksas rīks ir pārlūkprogrammu spraudnis, kas automātiski izlabo tipiskas vārdu drukas kļūdas un iesaka labojumus, lai tavs teksts vienmēr ir augstākajā līmenī. Turklāt vēl viens, manuprāt, jauks (un noderīgs) bonusiņš, ir emociju analītiķis, kurš norāda uz to, kā tavs teksts varētu izklausīties citiem – nopietns, rotaļīgs, sirsnīgs un visas citas iespējamās emocijas.
Kas pasaulē pašlaik tiek visvairāk meklēts internetā? To tu vari izpētīt Google Trends. Šajā lieliskajā satura mārketinga instrumentā tev ir iespēja atklāt dažādas aktualitātes, kas izkristalizējušās no tā, ko cilvēki meklē interneta meklētājā Google un platformā YouTube. Atlasot aktuālas tēmas, tev ir iespēja izveidot tieši tādu saturu, kas cilvēkiem pašlaik patiesi interesē – tādējādi piesaistot jaunus interesentus savam zīmolam!
Līdzīgi kā Google Trends, arī BuzzSumo ir tiešsaistes rīks, kas ļauj ikvienam izpētīt un atlasīt populāras satura idejas pēc temata. Lai uzrakstītu tieši tādu saturu, ko cilvēki tiešām vēlas lasīt, visupirms jau ir jāsaprot, par kādām tēmām tie interesējas. Šis instruments darbojas ar konkrētiem meklēšanas kritērijiem un satura analīzi, ļaujot tev saprast, kas ir tās nianses, kas satura ziņā strādā tavā darbības laukā.
Mūsu komanda no savas pieredzes zina, cik dārgas ir profesionālās videoapstrādes programmas – turklāt tās ir salīdzinoši sarežģītas, ja iepriekš nekad neesi ar videomontāžu darbojies. Te nu ir Hitfilm Express – bezmaksas rīks tavu video samontēšanai ātri un vienkārši (turklāt profesionālā līmenī)! Šis rīks ir piemērots ikvienu prasmju līmenim – kā iesācējiem, tā filmu studentiem.
PRODUKTIVITĀTEI
Produktivitātes un projektu plānošanas rīks, ko izmantojam arī mēs savu darbu veikšanai. Asana ir rīks, kurā pārskatāmi var saplānot kā īstermiņa, tā ilgtermiņa projektus, sadalot tos vairākos mazākos uzdevumos. Katram uzdevumam ir iespējams pievienot izpildes termiņu, atbildīgo personu, aprakstu, savukārt projektiem iespējams piešķirt krāsiņas, lai jau pirmajā acu uzmetienā ir skaidrs, pie kura projekta pieder katrs uzdevums. Izpildītos uzdevumus iespējams atzīmēt kā paveiktus, automātiski novietojot tos zem neizpildītajiem uzdevumiem.
Slack ir vēl viens rīks, ko izmanto arī mūsu lieliskā komanda. Īpaši parocīgs tas bija laikā, kad strādājām attālināti, jo šajā plaformā ir ļoti viegli komunicēt ar kolēģiem. Lai visas svarīgās sarunas nesaplūst vienuviet, Slack rīkā ir iespējams izveidot vairākus kanālus, kas veltīti individuālām tēmām – katram projektam savs kanāls. Tu vari pievienot dažādus failus, emociju reakcijas uz kolēģu rakstīto, saglabāt svarīgākās ziņas un veikt daudz jo daudz citas darbības, kas krietni palielina kolektīva produktivitāti.
Kur nu bez ērtā Google bezmaksas mākoņpakalpojuma G Suite. Ja meklē platformu, kur veidot dokumentus, tabulas, kalendārus un prezentācijas, kuras iespējams reāllaikā rediģēt vairākiem cilvēkiem ar piekļuvi, šī ir īstā vieta. G Suite ir kā Microsoft Office pakalpojumi, tikai bez maksas un tiešsaistē, saglabājot failus mākonī, neaizņemot vairs vietu datorā. Turklāt starp visiem šiem rīkiem ir arī Google Drive, kur tu ērti vari sakārtot visus dokumentus pa mapītēm vai kā tev pašam ērtāk.
TRAFFIC JEB APMEKLĒTĀJU PLŪSMAI
Šis ir viens no pasaulē populārākajiem digitālā mārketinga instrumentiem, ko izmanto teju ikviens mārketinga speciālists un uzņēmējs. Google Analytics ir daudzfunkcionāla platforma tavas mājaslapas darbības detalizētai analizēšanai – gūsti visu nepieciešamo informāciju par saviem lapas apmeklētājiem. Šis rīks uzskatāmi parāda plūsmas avotus, ierīču sadalījumu, kurās atvērta tava mājaslapa, kā arī dažādus apmeklētāju demogrāfiskos datus.
SimilarWeb ir superīgs mārketinga instruments, kas analizē jebkuru domēnu, nosakot tā globālo un valsts līmeņa apmeklējuma vērtējumu. Lai gan tas nesniedz detalizētu pārskatu par klientu plūsmas (traffic) avotiem kā Google Search Consule, tas rāda, cik procenti no kopējā apmeklējuma ir organiski un cik no apmaksām reklāmām, kā arī no kuriem sociālajiem tīkliem cilvēki atnāk uz tavu vai tavu konkurentu lapu.
KLIENTU ATTIECĪBU UZTURĒŠANAI
Lai jebkurš uzņēmums augtu un attīstītos, tam nepieciešams turēt roku uz pulsa. Google Alerts ir lielisks mārketinga rīks, kas palīdz noteikt, kuras sociālo mediju platformas sniedz vislielāko klientu plūsmu uz tavu lapu. Tāpat arī tajā ir iespējams pieslēgt paziņojumus ikreiz, kad šajās vietnēs tiek pieminēts jebkurš atslēgas vārds, kas saistīts ar tavu zīmolu vai darbības sfēru.
Šī klientu attiecību menedžēšanas platforma ļauj dažādu izmēru B2B un B2C uzņēmumiem vienkārši monitorēt un apčubināt potenciālos klientus, sniedzot iespēju analizēt dažādus biznesa datus. HubSpot CRM piedāvā:
- monitorēt ienākošo (inbound) mārketingu jeb to, kā klients atrod tavu zīmolu, meklējot kādu noteiktu produktu vai pakalpojumu;
- analizēt arī izejošo (outbonding) mārketingu jeb maksas rekāmas, aukstos zvanus un e-pastus, kā arī satura mārketingu;
- veidot dažādas pārdošanas automatizācijas;
- ģenerēt pārdošanas piltuves
un citas supervērtīgas funkcijas. Visas iepriekš uzskaitītās iespējas palīdz krietni uzlabot biznesa pārdošanas rezultātus, izmantojot šo nozīmīgo informāciju par taviem klientiem.
Protams, tev nav jāizmanto pilnīgi visi iepriekš uzskaitītie rīki – svarīgāk ir saprast, kuri no tiem der tieši tava biznesa vajadzībām.
Ceru, ka šis pārskats ar vērtīgajiem mārketinga instrumentiem tev šķita noderīgs!
Ja tev vēl ir kādi jautājumi, droši uzdod savu jautājumu, rakstot man uz kate@digitaldrive.lv vai hello@digitaldrive.lv!
Lai tev viss izdodas!
Ar sveicieniem
Kate no Digital Drive