Ar katru gadu potenciālo pircēju ērtībai internetā ienāk arvien jauni iepirkšanās uzlabojumi, un Instagram Shop ir viens no pēdējā laika revolucionārākajiem kanāliem.
Līdz ar to arvien biežāk dzirdam uzņēmējus Latvijā un pasaulē spekulējam, vai Instagram Shop ar laiku aizstās e-veikalu un vai tas varētu kļūt par vadošo iepirkšanās kanālu pasaulē.
Lai arī viennozīmīgu atbilžu uz šo jautājumu pagaidām nav, tomēr viens ir skaidrs – ja vēlies izmantot Instagram Shop kā e-komercijas kanālu, lai vestu klientus uz Tavu e-veikalu jau tagad, Tev tas jādara pārdomāti un statēģiski.
Kas ir Instagram Shop?
Instagram Shop ir jaunieviesta funkcionalitāte Instagram platformā, kas ļauj pie zīmola profila ērti aplūkot visus piedāvātos produktus, ko zīmols ir piesaistījis savam kontam.
Citās valstīs tas strādā kopā ar Instagram checkout un nodrošina iespēju uzreiz veikt maksājumu, ievadot kartes datus jau pašā lietotnē, taču Latvijas lietotājiem ir iespēja interesējušo produktu apskatīt uzņēmēja mājaslapā, spiežot uz pogas “View on website”.
Tāpat arī lietotājiem ir iespēja uzklikšķināt uz īsceļa un uzreiz nonākt Instagram Shop skatā, lai ērti aplūkotu dažādus sev interesējošo uzņēmumu piedāvātos produktus.
Instagram Shop Plusi un Mīnusi:
Apkopojām plusus un mīnusus Instagram Shop izmantošanā kā no lietotāju, tā komersantu skatu punkta, lai vari labāk izsvērt, vai uz šo kanālu ir nepieciešams fokusēties arī Tev!
Plusi Instagram shop izmantošanā:
- Ērts risinājums lietotājiem aplūkot produktus, ko piedāvā viņam interesējoši zīmoli
- Ātrs ielādes ātrums produktiem un veiklas darbības, nodrošinot patīkamu produktu apskatīšanu
- Zīmola kontam piesaistītos produktus iespējams kategorizēt ērtai pārlūkošanai
- Aplūkojot vienu produktu, tiek ieteikti citi šī zīmola piedāvātie produkti
- Katra zīmola veikalā ir meklēšanas funkcija
- Iespēja sasaistīt produktus Instagram Shop ar attiecīgo saiti e-veikalā
- Lietotāji produktus var saglabāt savā personīgajā sarakstā, lai vēlāk tos aplūkotu/iegādātos
- Lietotājiem tiek ieteikti vēl dažādi veikali, pielāgoti viņu interesēm
Mīnusi Instagram shop izmantošanā:
- Līdzīgi kā notiek Etsy un Amazon platformās, zīmoliem ir jāsacenšas ar miljoniem citu produktu, kas ir izvietoti Instagram Shop
- Platforma veicina cilvēkos vēlmi patērēt saturu un meklēt vēl un vēl produktus, kas nozīmē, ka patērētāji nepārtraukti salīdzinās Tavus produktus ar konkurentiem
- Tu esi ierobežots pievienot produkta nosaukumus un aprakstus, kā pats vēlies - ir limitēts zīmju skaits un trūkst formatēšanas iespējas, lai izceltu svarīgāko
- Produktu atrādīšanā galvenais fokuss ir uz attēlu, nevis aprakstu (kaut gan tekstiem pārdošanā ir vislielākais spēks), kas nozīmē krietni mazākas iespējas tikt pamanītiem tiem produktiem, kas varbūt ir super vērtīgi, bet ne tik ļoti vizuāli skaisti
- Produkta atrādīšanas ierobežojumi nozīmē, ka Tu nevari gana labi pamatot sava produkta vērtību
- Instagram Shop produktu meklētājs nestrādā uz atslēgas vārdiem, kas nozīmē, ka Tavu veiksmi tikt pamanītam nosaka nevis tas, vai cilvēki ko tādu meklē, bet gan tas, vai Tev ir gana respektabls zīmola konts, lai Tavu veikalu ieteiktu lietotājiem "Browse" skatā
- Pircēja datus ievāc Instagram, nevis Tu, kas nozīmē, ka, lai arī Tev paliks visa informācija pasūtījuma veikšanai, Tev būs mazāk datu kā tad, ja pārdosi e-veikalā
- Instagram platforma nepieder Tev un Tu nevari mainīt to, kā strādā algoritms, kā Tavs produkts tiek atrādīts, kā izskatās pirkšanas poga utml. detaļas, kuras Tu vari kontrolēt savā mājaslapā un kuras ir svarīgi pielāgot, ja patiešām gribi veiksmīgi pārdot internetā
Lēmums joprojām paliek Tavās rokās, vai Tu izmantosi Instagram Shop funkciju sava uzņēmuma vajadzībām vai nē, un viennozīmīgi ir jāizvērtē un, ļoti iespējams, arī jāpamēģina, vai tas ir kanāls, kas vērtīgi papildina Tavu pārdošanas stratēģiju!
4 kļūdas, lietojot Instagram Shop
Esam novērojuši, ka daudzi uzņēmēji pieļauj 4 fundamentālas kļūdas, kuras Tu vari novērst, uzdodot sev 4 vienkāršus jautājumus:
- Vai mana mērķauditorija patiesi apgrozās Instagram un izmanto sociālos tīklus ikdienā?
- Vai mans Instagram konts ir sakārtots, vieš sekotājos uzticību un rada pareizu priekšstatu par to, ar ko mūsu uzņēmums nodarbojas?
- Vai Instagram veikalā pievienotais produkts ir gana labi atrādīts un aprakstīts?
- Vai mājaslapa, uz kuru vedīs poga “View on website” jeb “Apskatīt mājaslapā” ir pārdomāta un veicina pirkšanu?
Visbiežāk pieļautā un smagākā kļūda ir pēdējā punktā. Esam novērojuši, ka daudziem Instagram Shop izvietotajiem produktiem trūkst specializētas pārdošanas lapas, uz kuru vest pircējus.
Šāda lapa ir ļoti nepieciešama tamdēļ, ka Instagram Shop ir lieli ierobežojumi produktu aprakstu izveidei, un, atverot e-veikalā produktu, bieži vien nav iedota papildus informācija, kas veicinātu izdarīt pirkumu.
Līdz ar to arvien augošajā Instagram Shop konkurencē vienmēr uzvarēs tieši tas, kurš visprecīzāk un pārliecinošāk atrādīs, aprakstīs un pamatos sava produkta vērtību.
Secinājumi
Mūsuprāt, Instagram Shop varētu nākotnē pārtrumpēt pat Etsy platformu, taču neviens no tiem neaizstās e-veikalus, jo Tava mājaslapa ir praktiski vienīgais kanāls, kuru Tu kontrolē pats. Taču viennozīmīgi Instagram Shop var kļūt par vēl vienu super spēcīgu klientu plūsmas (traffic) kanālu Tavā stratēģijā!
Es ceru, ka esmu rosinājusi Tevi atcerēties, ka mūsdienīgas e-komercijas uzdevums ir padarīt iepirkšanos internetā ātru, vienkāršu un ērtu. Tāpēc Tev jāparūpējas par skaidru stratēģiju, caur kuriem kanāliem savu īsto auditoriju vest uz īpaši pielāgotu pārdošanas lapu, lai pircējiem nodrošinātu vislabāko iepirkšanās pieredzi.
Nākamais solis. Sasniedz savus īstos, maksājošos klientus 3 vienkāršos soļos.
Ja tu gribi uzzināt, ko vēl darīt, lai piesaistītu savu īsto, maksājošo auditoriju Facebook/Instagram platformās, tad noskaties mūsu bezmaksas videolekciju, spiežot uz šīs saites (digitaldrive.lv/video-ka-sasniegt-klientus-facebook).
- Uzzini 3 lielākās kļūdas, kāpēc tev, iespējams, nesanāk piesaistīt maksājošus klientus caur Facebook/Instagram;
- Apgūsti 3 soļu darbības plānu jeb praktiskus risinājumus, lai uzlabotu savu klientu piesaisti caur Facebook/Instagram;
- Uzzini, kā pasniegt savu produktu/pakalpojumu soctīklos, lai tas uzrunātu tieši tavu klientu un pārdotu;
- Uzzini un sāc pielietot formulu, kas padarīs tavus Facebook/Instagram ierakstus pārliecinošus un efektīvus pārdošanā;
- Uzzini, kāds ir ieteicamais budžets un kādi pamatrīki tev vajadzīgi, lai veiksmīgi reklamētu savus produktus/pakalpojumus Facebook/Instagram platformās.
Ja tev vēl ir kādi jautājumi, droši uzdod savu jautājumu, rakstot man uz kate@digitaldrive.lv vai mūsu galvenajam reklāmas izvietošanas speciālistam un stratēģim Kristiānam – kristians@digitaldrive.lv.
Lai tev izdodas!
Ar sveicieniem
Kate no Digital Drive