Kā jau zini, mūsu ikdiena paiet, meklējot arvien labākus risinājumus, kā palīdzēt uzņēmējiem savu biznesu attīstīt internetā gan Latvijas, gan internacionālā līmenī.
Šajā ilggadējā izpētes procesā esam novērojuši, ka viens no galvenajiem virzieniem, kurā skaidri redzams attīstības “sasprūdums” un uzņēmēju apjukums, ir mēģinājumi produktu vai pakalpojumu pārdot biznesam, tātad, darbojoties B2B jomā.
Iespējams, ka arī tu pārdod nevis privātpersonām, bet piedāvā savus produktus vai pakalpojumus citiem uzņēmumiem, un tātad darbojies šajā B2B jomā.
Tomēr ir viena svarīga nianse, kuru nedrīkst piemirst – kāda tad ir atšķirība, pārdodot B2C jeb “bizness-klientam” jomā vai pārdodot B2B jeb “bizness-biznesam” jomā?
Kāda ir atšķirība, pārdodot B2C VAI B2B biznesiem?
Atbilde ir pavisam vienkārša – B2C vidē tu pārdod cilvēkam, bet B2B vidē tu pārdod cilvēkam, kas strādā uzņēmumā.
Tātad svarīgāk ir apskatīt nevis atšķirību, bet kopīgo – abos biznesa modeļos tu galu galā pārdod cilvēkam.
Pārāk bieži redzam, ka uzņēmēji vienkārši piemirst, ka arī B2B virzienā no tevis pērk īsti cilvēki, nevis uzņēmums. Jā, tie ir uzņēmuma pārstāvji, tomēr galu galā aiz ekrāna ir tāds pats cilvēks, kā tu, kuram ir emocijas, problēmas un vēlmes, kuras tu vari atrisināt ar savu produktu vai pakalpojumu.
Ko darīt, lai veiksmīgi pārdotu B2B tirgū:
- Izpēti, kas ir tie cilvēki (nevis uzņēmumi), kam tu pārdod - izveido sava ideālā klienta profilu cilvēkam, kas strādā uzņēmumā, nevis uzņēmumu tipiem, kam noderētu tavs produkts / pakalpojums;
- Veido pārdošanas materiālus cilvēkiem, nevis uzņēmumiem - balstoties uz klienta profilu, nebaidies izmantot emociju vārdus tekstos un vizuālos materiālos. Atceries, tu uzrunā cilvēku, kas strādā uzņēmumā, nevis visu uzņēmumu kopumā;
- Izveido pārliecinošu piedāvājumu, kur labumu vienmēr gūst cilvēks - ja spēsi pārdot savu ideju cilvēkam, kas vēlas attīstīties uzņēmuma vidē, tad viņš jau tālāk pratīs nodot tava produkta / pakalpojuma pievienoto vērtību uzņēmumā iekšēji un pats būs motivēts tālāk veicināt darījuma norisi.
SECINĀJUMI
Tātad vienmēr atceries – vienalga, vai darbojies B2C vai B2B tirgū, tavs uzdevums arvien paliek viens – precīzi uzrunāt tieši cilvēkus, kas ierauga tavus pārdošanas materiālus, nevis censties pārdot tādam abstraktam konceptam kā “uzņēmums”.
Ceru, ka nu arī tev tapis skaidrāks, ka patiesībā digitālā pārdošana vienmēr ir vērsta uz palīdzību tieši cilvēkiem, un ticu, ja sekosi šim principam, tad tev izdosies iekarot jebkuru nišu gan Latvijas, gan ārzemju tirgos!
Ja tev vēl ir kādi jautājumi, droši uzdod savu jautājumu, rakstot mums uz info@digitaldrive.lv !
Lai tev izdodas!
Ar sveicieniem
Kate no Digital Drive